Eerste dagen - Reisverslag uit Navapolatsk, Wit-Rusland van Linda Crommert - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Navapolatsk, Wit-Rusland van Linda Crommert - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: lindavdc

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Februari 2012 | Wit-Rusland, Navapolatsk

Prievet (hallo)

Waar zal ik eens beginnen, Ik zal maar beginnen met het uitleggen waarom het zo lang duurde voordat ik een bericht kon plaatsen:
Ik had maar geen internet en tijd om naar het internet cafe te gaan. Toen ik eindelijk tijd had en er ook was (Dit was eergister) Moest ik in mijn beste russisch en hun slechste engels uitleggen dat ik op de computer wou die allemaal bezet waren.

Uiteindelijk snapte ze wat ik daar kwam doen en vroeg ze 20 minuten later ( alle pc's waren bezet dus ging ik maar even zitten) Vraagt die domme oen om mijn paspoort. Ja die had mijn coach Juri bij. Dus zei zegt: Nje Paspoort nje Computer!!!!
Fijn dat je dat 20 minuten geleden niet vroeg.

Nu dus paspoort mee en eindelijk zit ik nu achter de pc!

De vlucht was allemaal goed verlopen! Ik zat van Amsterdam naar Vienna in een vliegtuig die erg rustig was dus had ik 3 stoelen voor mezelf! ( superchill)
De vlucht van Vienna naar Minsk zat BOMvol. een heel spaans handbal team en veel vrouwen met baby's. Rust was dus al compleet uitgesloten.
Ook had ik geen rekening mee gehouden dat Vienna een mega groot vliegveld is. hooolymoly ik schrok me rot en had maar 40 minuten om van c24 naar d69 te lopen. Nou volle sprint erin en gaan!! ik was wel opttijd maar als ik normaal had gelopen had ik mijn vlucht zeker gemist

Toen ik aankwam, Stond Juri al klaar. De rit duurde ongeveer 3 uur en kwamen rond half 6 aan in Novopolatsk. (Er zit 2 uur tijdsverschil tussen Nederland en Witrusland)

Aangekomen in Novopolatsk gingen we eten bij Juri en sliep ik die avond in een hotel. ( Zie foto's) Prima kamertje en een eigen douche.

De volgende dag had ik voor het eerst training. Natuurlijk is dit een flinke omzet weer van kabel en omgeving. Voor de eerste training ging het goed en hebben we veel rekening gehouden met mijn enkel.
Ook was het vandaag zonnig maar erg koud. -28 was het toch wel! Maar komende dagen/weken word het hier ook weer warmer!

Ik had die dag maar 1 training. en ben toen savonds naar Hanna samen met Katja gegaan om daar samen te eten. Werd hartelijk ontvangen en het was erg leuk.

De volgende dag had ik training samen met de Slowaken ( die waren zaterdag nacht om 5 uur smorgens aangekomen na een autorit van 17 uur) Het was leuk om ze weer te zien en kon zo met hun weer kletsen.

Mijn russisch en vooral slowaaks is nu al erg verbeterd. Ik slaap nu na 2 nachten in het hotel te hebben geslapen in het appartement waar de slowaken slapen. Het is zo een 20 minuten lopen naar het zwembad en het is een stuk primitiever dan mijn hotel kamer (zie foto's) We spelen vrijwel ieder moment King en the Ali ( Kaartspel) Jaaajaa ook hun heb ik het ze aangeleerd en ze zijn niet weg te slaan van het spel, Dit vind ik ook heel erg.

Om even in techniek termen te praten over hoe mijn trainingen gaan: Ik heb met juri afgesproken dat we ons vooral concentreren op toehold 540 en gesprongen figuren. met handprogamma concentreer ik me vooral op 540's. ook mijn houding moet worden verbeterd natuurlijk.

Trainingen gaan redelijk. Sommige dingen gaan barslecht en andere oke en andere weer vrij goed. Komend weekend is wedstrijd en zijn nu ook een beetje aan het kijken wat we dan kunnen doen.

De spierpijn en alle schaafwonden zijn flink aanwezig en dat zal nog wel zo even blijven.

Vanochtend heb ik training gehad weer samen met de slowaken en die ging wel niet zooo barslecht!! ik haalde alleen alles open en verspilde kracht dan dat ik daadwerkelijk ook iets goed deed. Ik heb over een uur (voor mij half 3) weer training. Deze training zal toehold training zijn. Ik ben benieuwd hoe deze zal gaan. Nja vanavond gelukkig vrij en na de training even na de supermarkt.

Ook is de russische roebel in vergelijkenis tot vorig jaar verdrievoudigd. Vorig jaar was 4000 russische roebel 1 euro. Nu is dat 11000 russische roebel.

Verder gaat hier alles goed. Begin nu hier wel me plekje te vinden en te wennen aan het feit dat ik hier nog zo een kleine 2 weken zit.
Alhoewel thuis nog altijd in gedachte blijft!
Dus hou mij ook op de hoogte als er iets is.
Ik heb nu nog steeds mijn eigen nummer ( dus nog niet het russische nummer)

Ik stop met schrijven want mijn tijd is bijna voorbij!

Dikke kus

Pokka (Doei)

Linda

  • 15 Februari 2012 - 11:31

    Marije Morren:

    Hallo Linda,

    Weer zo'n mooie reis voor jou. Heel gaaf! Geniet van je trainingsstage! Ik hoor net van Lisanne dat je een 'Go' hebt voor je 3-lessenplan. Ik dacht dat je dat wel leuk zou vinden om te lezen.

    Have fun!

    Groetjes Marije

  • 15 Februari 2012 - 21:02

    Opa &Oma:

    hallo Linda.
    Fijn dat we nu weer weten hoe je reis is verlopen en dat je er nog steeds voor gaat, om ondanks je spierpijn toch
    nog te proberen je prestatie''s op te voeren .
    Maar lieve knuffel geniet van alles en zorg dat je weer heelhuids terug komt.

    VeelLiefs en Dikke kussen van
    (O)pa & ma uit de RANKEN

  • 15 Februari 2012 - 22:21

    Mama:

    hey mijn lieve schat. Het is weer een heel avontuurtje geweest om naar Wit-Rusland te komen. Ben supertrots op jou. Wel gezellig dat je nu bij de Slowaken logeert. Fijn dat het weer een beetje gaat met je enkel. Rustig aan opbouwen met de training. Het was zeker ook weer heel leuk om naar Katja en Hanna te gaan. Doe Juri en allemaal daar hele lieve groetjes van mij. En nog een antwoord op je sms'je, ik mis jou ook heeeeeel erg, lufyou (het is hier heel stil thuis) ik mis mijn "wervelwindje spooky" xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Februari 2012 - 08:16

    Carin:

    Hoi lekker ding,
    Wij zijn blij dat je goed bent aangekomen. Erg leuk om je verslagen weer te kunnen lezen.Het weer hier is weer normaal het vriest niet meer en al de sneeuw is verdwenen. Wij zijn ons klaar aan het maken voor het carnaval wat vrijdag zal losbarsten.Ik ga vrijdag meehelpen bij Martijn op school ik sta achter de tatoo-kraam (vet !!!) Zondag gaan we kindercarnaval vieren( nou ja kinder!!) Wij hopen dat je goed zal gaan presteren daar heel veel succes en kijk uit met alles.Dikke kus van onsxxx de graatjes

  • 16 Februari 2012 - 10:01

    Ivo & Kim:

    Hey zussie!

    Klinkt weer heel leuk en ook leuke foto's!
    Maak er maar een fijne en leerzame tijd van!

    Groetjes en dikke knuffel van ons!!

  • 16 Februari 2012 - 11:15

    Naomiii:

    Heee Chickkyyy!!!
    Daar zit ze dan -28 in Ruslandd....
    Prrrr ik dacht dat het hier koud was hahaha!!!
    Heel veel succes met de trainingen daar. Ik hoop dat ik je dit jaar weer kan komen aanmoedigen bij de wedstrijden!!!
    We contacten snel als je weer in NL bent... Dan gaan we even de kroegen onveilig maken hahaha!!!
    Ben benieuwd naar je russische uitspraken hahaha!!!

    Liefsss, voorzichtig daar
    xxxx Naomi

  • 16 Februari 2012 - 11:52

    Edith En Bert:

    hoi linda
    leuk dat wij je zo weer kunnen volgen.volgens mij maak je het wel goed.
    wel knap hoor om iedere keer zo'n reis te maken.
    nou meiske goed trainen he maar ook op zijn tijd rust en ontspannen.

    veel liefs edith en bert

  • 16 Februari 2012 - 12:13

    Linda:

    Hoihooi!

    #Marije : Dat vind ik zeker leuk om te horen! dat is al een opluchting!!

    #Mam : zal ik zeker doen. en over 12 dagen ben ik alweer thuis. geen zorgen!

    #Carin: Carnaval ze voor mij! En maak wel mooie tattoo's he!!

    En verder! Dankje dat jullie posten! komt allemaal goed en dankjewel voor het volgen! xx

  • 19 Februari 2012 - 10:56

    Oma Cissie En Theo:

    Hallo lieve schat,
    Wat leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat daar, omdat ik zelf geen computer heb moet ik af en toe bij ons Carin en Joop op de computer kijken en lezen hoe het met je gaat. Heel veel succes en goed uitkijken daar. xxxx Oma Cissie en Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 32305

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 22 April 2013

Belarus 2013

11 Februari 2012 - 28 Februari 2012

Trainingsweken 2012

16 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Trainingsweken

Landen bezocht: