Olaaa - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van Linda Crommert - WaarBenJij.nu Olaaa - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van Linda Crommert - WaarBenJij.nu

Olaaa

Door: lindavdc

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Februari 2011 | Wit-Rusland, Minsk

Ollaa!

jeetje was kan een persoon toch weer veel meemaken in anderhalf dag.
waar zal ik beginnen, hmmmm.

Training gisteravond:
Ik trainde mee met kinderen van ongeveer tussen de 9 en 12 jaar. Op de minuut dat ik binnen kwam merk je meteen dat er flink over je gepraat en geroddeld word. superschattig vragen ze uiteindelijk hoe ik heet en waar ik vandaan kom in het mega gebrekkig engels. Ik had wat kleine dingen geleerd in het russisch zoals hoe heet je, mijn naam is linda en hoe gaat het. etc. de training ging wel oke. Nu echt basis trainingen aan het doen.

Gisteravond nog bij Juri geslapen aangezien de Slowaken uiteindelijk pas rond half 3 in Novopolotsk waren. Vanmorgen ontbijt gekregen alleen dat waren pannekoeken. Nou dwaalde er door mijn gedachten shiiiiiiittt zal ik dat nu afslaan want ik moet gelijk overgeven als ik dat eet maar aan de ene kant is het ook onbeleefd hier om dingen af te slaan. Toch heel eerlijk gezegt dat ik daar niet tegen kon en toen kreeg ik een joghurt met allerlei schuimpjes erin dusja. ik wist niet welke ik beter had moeten pakken hahah.

Training vanmorgen: Ging echt shit. hahaha ehm het begon wel oke alleen daarna moest ik zelfs hele draaien ( niet gesprongen) doen en daar hadi k zelfs problemen mee. Ik schaamde me diep :(

Ook ben ik overal flink blauw en haal alles open en spierpijn zit er weer flink in.

Ik was rond half 11 klaar met de eerste training en om kwart voor 3 begon de volgende training alweer.
Technische dingen: Ging wel oke. Veel goefend en wrap out gestaan. Steps gingen wat minder. ook had ik continue problemen met voet bij knie houden met toehold. ( juri was even pissig) haha.

Juri vond dat ik nog te weinig kracht had ( he verdomme die 3 x per dag opdrukken en push-ups waren dus voor niks, grrrr) hij ziet wel dat ik het probeer alleen hij zei dat ik er verzekerd van kon zijn dat hij dat er wel in krijgt hahaha
vandaag heb ik precies 40 starts gemaakt.

Het eten smiddags was echt ranzig, hahah het was koud en het zag er niet uit. Godzijdank heb ik zelf snackajacks en mueslirepen bij.

Verder vind ik het wel soms echt shit dat je dondersgoed weet dat ze over je praten, maar je er zelf niks van kan verstaan. dat is flink frustrated. Het is trouwens heel raar hier. Want eigenlijk spreekt iedereen hier Russisch. Dat is ze vroeger aangeleerd, maar zijn te laks om nu ook nog wit russisch te leren. Dat krijgen ze wel op school. Hoe raar?!?! hahaha ( mijn boekje helpt dus weldegelijk pap, YES)

Ben met de slowaken ook flink hun engels aan het leren en hun mij slowaaks. Jeetje het klinkt voor mij allemaal hetzelfde hahah.

Ze beginnen wel steeds vriendelijker te worden en de kleintjes komen zelfs bij me zitten en me helpen met sudoku, CUTE!

Nouja ik ben er weer vandoor want het duurt allemaal veel te lang.

( ik was een half uur bezig geweest om wat neer te zetten in russisch alleen pakt ie het niet)

Pokka! ( doeg)

xxx



  • 18 Februari 2011 - 17:22

    Mamsie:

    Wat een dag en leuk verhaal van jou.
    Je hebt weer kleintjes om je heen, schattig.
    Kop op chicky met de (roddel) frustraties, niet fronsen maar altijd blijven lachen. Je kunt er zelf ook niets aan doen dat je zo'n mooie spontane meid bent hahaha, dus keep smiling.
    Ga je vandaag met de slowaken naar het hotel en zijn er nog andere landen die meedoen met de wedstrijd?
    Hoop dat je lekker eten krijgt en dat de training weer goed gaat.
    Het is thuis erg stil, is mis m'n wervelwindje.
    Nou spooky, loveu en missu xxxxxxxxxx
    pokka

  • 18 Februari 2011 - 20:23

    Papa Beer:

    Hey lieverd,

    Mooi verslag weer!
    Laat je niet gek maken door de kijkende blikken. Jij bent nu even de vreemde nieuwe attractie in Wit-Rusland!
    Ze gaan allemaal weer van je houden de komende weken. Gewoon lekker jezelf zijn en blijven dan komt het allemaal goed!

    En lekker focussen op waterski. Niet laten afleiden als je op water staat!

    Je komt helemaal afgetraind (en uitgehongerd:-) naar hij!
    Kun je Julia een poepje laten ruiken. haha

    hvj xxx

  • 18 Februari 2011 - 23:56

    Edith En Bert:

    zo zeg wat een verhalen.mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    wat maakt jou het uit wat ze over je zeggen,je bent gewoon heel speciaal natuurlijk voor hun,dat is logisch he.
    ik vind het knap hoor dat je daar zo alleen bent en het toch maar allemaal doet.

    nou meisie we blijven genieten van je verhalen dus tot snel maar weer en een fijne trainingsdag morgen maar weer.

    liefs edith en bert

  • 19 Februari 2011 - 20:27

    Opa Mart En Oma Trix:

    Geweldig zoals jij daar vanaf het begin je persoontje laat zien .
    Ik vind het fantastisch dat je bij alles wat je tot nog toe hebt gedaan,ook weer meedoet aan de internationale wedstrijd.

    We hebben gehoord dat je dankzij het "wit-ruslandse" krachtvoer,toch maar weer mee gaat doen in de Finale.

    Lieve schat, we blijven je ervaringen met trots volgen en hopen dat je met al je inzet, charme en spontanitet,
    nog veel fijne dagen zult beleven .

    Veel Liefs en knuffels
    van Opa enOma

  • 20 Februari 2011 - 17:52

    Joop En Carin:

    Hoi lekker ding,
    Sorry dat ik nu pas schrijf, heb het weekend moeten werken en heb nu pas tijd om op je site te gaan. Die yogert met schuimpjes klinken best wel goed hoor dus niet moeilijk doen en gewoon goed eten okee!!!
    Wij genieten nog steeds van je verhalen ga zo door vrouwke. Hier alles zijn gangentje dikke kus roept Martijn nu naar boven dus bij deze.
    Da russisch van jou wil ik echt wel een keer hebben gelezen hoor en ik sluit af met POKKA scheetje tot schrijf ze xxxxx De graatjes

  • 20 Februari 2011 - 19:24

    Arja:

    hoi linda,
    zware dagen lees ik...
    maar alles wat je leert is meegenomen, toch?
    loic zat in de finale met breakdancen, en is uiteindelijk tweede geworden, ben trots en hij nog meer.
    Met Manon alles oke, heeft haar carnavals-outfit net opgehaald, tja...dat staat ook weer voor de deur...zucht!
    het weekend is weer voorbij, mijn been gaat ietsje vooruit maar ik roep niet te hard meer. Guido komt binnenjort het skipak terugbrengen, ben benieuwd naar zijn verhalen... He, een leuke week en ik schrijf wel weer over een paar dagen.
    Liefs van ons allen, Arja x

  • 20 Februari 2011 - 20:08

    Linda:

    ja lief allemaal.
    Arja: Gefeliciteerd van loic! en vraag even aan manon welke dag met carnaval ( zei weet wat ik bedoel) Tot snel lieff!
    Carin: Het komt helemaal goed hoor hier!! dankjewel xxxxx
    edith : Thaanks! het lukt me allemaal wel. lekker mijn ding doen
    Opa oma: Dankjewel schatten ik zie jullie snel weer!

  • 20 Februari 2011 - 20:32

    Ton Ria En Duc:

    Ha Kanjer, goed hoor dat je deze reis zo in je eentje gemaakt hebt.
    en dat het zwaar is, tja ..... alles wat je bij leert is lekker meegenomen toch.
    Je vind het toch niet vreemd dat ze over je kletsen, zo'n mooi hollands meiske en o zo blond. Over drie weken zullen ze je hartstikke missen.
    We zijn net bij je pa en ma op de koffie geweest en zijn lekker bij gekletst. Dit is even onze laatste reactie want morgenvroeg vertrekken we voor 6 dagen naar Zwitserland. (Daar is het niet zo koud en iets groener dan bij jou)
    Heel veel groetjes en het gaat je goed daar! Poot van Duc. Die is nu ook op vakantie. doei Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 32310

Voorgaande reizen:

25 Maart 2013 - 22 April 2013

Belarus 2013

11 Februari 2012 - 28 Februari 2012

Trainingsweken 2012

16 Februari 2011 - 05 Maart 2011

Trainingsweken

Landen bezocht: